23 aprilie 2021
No menu items!

114 sancțiuni contravenționale date angajatorilor de ITM Prahova

Cele mai vizualizate articole

FIUL PRIMARULUI (PSD) DIN CORNU A DAT UN TUN DE PESTE 16 MILIOANE DE EURO IN CÂRDĂȘIE CU PRIMARUL (PSD) GABRIELA FIREA

In plină pandemie, când toată atenția publicului și a presei este concentrata pe cazurile de infectare cu noul coronavirus,...

ALEXANDRU RAFILA : CABINETELE STOMATOLOGICE, FRIZERIILE ȘI COSMETICA TREBUIE REDESCHISE

Președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, susține că acum este prea devreme pentru relaxarea restricțiilor anti-COVID19, însă anumite...

JAF DIN BANII PUBLICI LA SPITALUL JUDEȚEAN PLOIESTI – MAȘTILE DE PROTECTIE FFP2 AU FOST CUMPARATE CU CEL MAI MARE PREȚ DIN ȚARA

De la începutul lunii martie, pana pe 25 aprilie, spitalele și alte instituții publice din România au cumpărat echipamente...

În perioada 10 – 24.11.2020 Inspecţia Muncii prin inspectoratele teritoriale de muncă a derulat Campania Naţională pentru verificarea aplicării prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru, securitatea şi sănătatea la locul de muncă, în vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID – 19. În acest context, începând cu data de 10.11.2020 Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova a demarat verificări la angajatorii de pe raza judeţului care au peste 50 de salariaţi în vederea obţinerii de informaţii concrete privind modul în care aceştia au înţeles şi aplicat prevederile art. 17 şi 21 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare şi oferirii acolo unde era cazul de îndrumări cu privire la aplicarea normelor legale referitoare la munca la domiciliu, telemuncă şi decalarea programului de lucru. De asemenea, s-a urmărit modalitatea în care angajatorii organizează transportul de la locul de muncă la domiciliu şi invers, modul în care s-au organizat spaţiile destinate servirii mesei de către lucrători, precum şi modul de respectare a normelor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.

Urmare acţiunilor derulate au fost încheiate un număr de 118 procese – verbale de control la angajatori cu peste 50 de salariaţi, prin care inspectorii de muncă au dispus măsuri de conformare atunci când a fost cazul şi au oferit tototdată îndrumări cu privire la modul de implementare a prevederilor legale în domeniul de competenţă al inspectoratului. Angajatorii controlaţi în domeniul relaţiilor de muncă aveau un număr total de 27.912 salariaţi, din care 1.122 salariaţi aveau la momentul controlului contracte individuale de muncă cu clauză de telemuncă sau contracte de muncă la domiciliu, iar 18.929 salariaţi aveau program de lucru individualizat.

Principalele neconformităţi identificate au constat în purtare necorespunzătoare a măştilor de protecţie, nerespectarea distanţării fizice, instruire necorespunzătoare, lipsă dozatoare cu dezinfectant la vestiar şi grupuri sanitare, neactualizarea evaluării riscurilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. Urmare acestor neconformităţi au fost aplicate 114 sancţiuni contravenţionale.

Din centralizarea datelor obţinute în timpul campaniei a reieşit că majoratatea angajatorilor au analizat posibilitatea derulării activităţii în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, iar acolo unde a fost posibil au fost modificate în mod corespunzător contractele individuale de muncă. Cea mai mare pondere o au contractele cu clauză de telemuncă, fiind puţini angajatori care au optat pentru munca la domiciliu. Unde nu s-a putut organiza activitatea în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, s-a decalat programul de lucru.

Evaluează articolul

Cele mai noi știri

Primul troleibuz nou a sosit la Ploiești!

Parcul auto al TCE începe să se înnoiască și cu troleibuze. Astăzi a ajuns în Ploiești primul troleu dintr-un...

Articole din aceeași categorie

- Advertisement -
NecenzuratPH