15 octombrie 2024
No menu items!

Două condiții pentru a primi indemnizațiile pentru șomajul tehnic: încasări cu 25% mai puţin decât media lunilor ianuarie şi februarie și lipsa banilor pentru salarii!

Cele mai vizualizate articole

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) este pregătită să plătească indemnizaţii de şomaj tehnic pentru un număr de până la un milion de persoane, a declarat preşedintele instituţiei, Victor Picu, într-un interviu pentru Agerpres.

Banii vor ajunge pentru toţi angajaţii trecuţi în şomaj tehnic, scopul fiind salvarea locurilor de muncă ale acestora de la desfiinţare, a explicat şeful ANOFM care a apreciat că instituţia va plăti indemnizaţii de şomaj tehnic către angajatori începând din luna aprilie.

Ce trebuie să facă un angajator pentru a beneficia de acoperirea șomajului tehnic pentru angajați

„Imediat după ce angajatorii au suspendat contractele de muncă ale angajaţilor, deci după ce au făcut această bucătărie proprie a angajatorului conform articolului 52, litera c, din Codul Muncii, reglementare clară din Codul Muncii prin care încetează temporar contractul individual de muncă, deci după decizia de încetare temporară a contractelor individuale de muncă, angajatorii depun, în primă fază, la Ministerul Economiei, o cerere de eliberare a Certificatului pentru Situaţii de Urgenţă, iar cu acel certificat, împreună cu cererea şi cu anexa angajaţilor care au contractul suspendat, depun aceste două documente, prin email, la ANOFM. Pentru cei care şi-au închis activităţile economice în urma deciziilor autorităţilor publice, certificatul emis de Ministerul Economiei este necesar, acest certificat este reglementat şi prin decretul prezidenţial, iar acest certificat reprezintă cea mai simplă măsură pe care poţi să o iei ca să poţi dovedi, iar ANOFM să poată plăti banii pentru aceste persoane care au fost afectate în mod direct de măsurile autorităţilor publice. Certificatul se va elibera foarte rapid, online, şi va face dovada că te afli în categoriile respective”, precizează președintele ANOFM. Documentele pot fi depuse online începând cu 1 aprilie.

„Fiecare judeţ are o adresă de email dedicată pentru acest proiect, este numele judeţului @anofm.gov.ro, spre exemplu prahova@anofm.gov.ro. Aceste cereri se pot depune începând cu data de 1 aprilie, pentru că plăţile se fac în luna respectivă (aprilie, n.r.) pentru luna trecută (martie, n.r.)”, a mai delcarat Victor Picu. Banii vor fi plătiţi angajatorului, iar angajatorul va plăti mai departe salariul angajatului.

„Sunt două condiţii cumulative – prima e să aibă încasări cu 25% mai puţin decât media lunilor ianuarie şi februarie, iar a doua condiţie este să nu aibă bani pentru salarii. Această măsură cu privire la aceşti angajatori este pentru cei care îşi doresc să menţină oamenii şi să nu îi disponibilizeze, iar statul vine în ajutorul lor să plătească aceste indemnizaţii, aceste sume pentru şomajul tehnic. Asta înseamnă că ei nu au bani pentru acest şomaj tehnic, deci este o condiţie cumulativă împreună cu cea de mai sus”, precizează Picu. Angajatorul va certifica cele două condiții printr-o declarație pe propria răspundere.

„Tocmai pentru a nu crea o birocraţie în plus, pentru a nu face verificări în plus o altă instituţie a statului, cum ar fi ANAF, sau poate alte ministere, noi şi legiuitorul am plecăm de la premiza de bună-credinţă a angajatorului, că îndeplineşte cele două condiţii”, susține președintele ANOFM.

Evaluează articolul

Cele mai noi știri

ACCIDENT PE DN 1B, LA VALEA CĂLUGĂREASCĂ. 6 PERSOANE AU FOST IMPLICATE

Un accident rutier a avut loc, în jurul prânzului, în comuna Valea Călugărească, pe DN 1B. În evenimentul rutier au...
spot_img

Next AG Holding SRL angajeaza Inginer proiectare si executie Instalatii distributie si transport gaze naturale pentru coordonarea proiectelor si lucrarilor societatii

    Cerinte:
  • Studii superioare de specialitate - Facultataea de Instalatii, Facultate inginerie;
  • Experienta minim 2 ani in proiectare si executie in constructii civile si industriale;
  • Experienta minima: 2 ani cu oamenii.

Autorizatii necesare: EGD, PGD, EGT, PGT
Pentru transmiterea CV-urilor va rugam sa utilizati adresa noastra de e-mail: office@nextedholding.com

Articole din aceeași categorie

- Advertisement -spot_img
NecenzuratPH Modifica preferintele pentru cookies