La nivelul parchetelor, în cauzele în care anterior instituirii stării de urgență prin ordonanță a procurorului a fost disjunsă prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulație ale permisului de conducere, emise în temeiul art. 111 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002, pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2, persoanele interesate nu este necesar să depună cereri de prelungire. Din oficiu, procurorii vor emite ordonanțe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanță.
Ordonanțele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unitățile de poliție competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situație excepțională.
Precizăm că măsura a fost stabilită prin coordonare interinstituțională între Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerul de Interne și Inspectoratul General al Poliției Române.
Măsura vine in completarea dispozițiilor articolului 14 al Decretului nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prin care toate documentele eliberate de autoritățile publice își mențin valabilitatea pe perioada stării de urgență. În consecință, inclusiv atestatele și certificatele de pregătire profesională a căror valabilitate expiră acum se vor considera ca fiind valabile, dar numai pe perioada stării de urgență și numai pe teritoriul României. De asemena, șoferii pot circula cu permisul expirat administrativ sau cu autorizația de circulație expirată, documentele care ies din termenul de valabilitate în perioada Stării de Urgență, pot fi schimbate în termen de 90 de zile de la încetarea Stării de Urgență, cum se precizează în articolul 12 din Ordonanța Militară nr. 3/2020.