12 octombrie 2024
No menu items!

De astăzi se pot depune cererile pentru șomajul tehnic!

Cele mai vizualizate articole

Angajatorii care vor sa obtina indemnizatie de somaj tehnic pentru salariati pot depune, de miercuri, cererile la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca sau, dupa caz, la Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala. Depunerea documentelor pentru indemnizatiile aferente perioadei 16-31 martie 2020 se face in perioada 1-10 aprilie 2020.

Va prezentam care sunt beneficiarii somajului tehnic, ce documente trebuie depuse si unde, cand isi primesc salariatii banii si despre ce suma este vorba.

De somajul tehnic pot beneficia:

Salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate.

PFA-urile, intreprinderile individuale, profesii liberale si persoanele fizice care au venituri din drepturi de autor, care intrerup activitatea ca urmare a afectelor coronavirusului pe perioada starii de urgenta instituita prin decret.

In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a starii de urgenta, beneficiaza de indemnizatia suportata din buget doar la contractul individual de munca cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

ATENTIE! In situatia in care un angajat inregistreaza mai multe contracte de munca, dintre care cel putin unul este cu norma intreaga si este activ pe perioada starii de urgenta, aceasta persoana NU beneficiaza de indemnizatie de somaj tehnic suportata din buget.

Ce acte trebuie depuse

Angajatorii care au angajati prin contracte individuale de munca vor depune: o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, o declaratie pe propria raspundere si lista persoanelor care urmeaza sa beneficizeze de aceasta indemnizatie, pe care le-au inregistrat in Revisal anterior ca intrand in somaj tehnic.

PFA-urile, intreprinderile individuale, profesiile liberale si persoanele fizice care au venituri din drepturi de autor vor depune: o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere.

Cluburile sportive care au sportivi angajati prin contracte de activitate sportiva vor depune: o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, o declaratie pe propria raspundere si lista sportivilor pentru care se solicita fondurile.

Este de precizat faptul ca toate documentele se depun online.

Unde se depun solicitarile

Angajatorii care au angajati prin contracte individuale de munca vor trimite documentele catre Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca din judetul in care isi au sediul social, la adresa de email dedicata fiecarui judet.

Aceasta are ca ID numele judetului (ex: prahova@anofm.gov.ro). In cazul judetelor a caror denumire este formata din doua cuvinte, acestea vor fi despartite prin cratima (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).

PFA-urile, intreprinderile individuale, profesiile liberale si persoanele fizice care au venituri din drepturi de autor, precum si cluburile sportive, vor trimite documentele catre Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala.

Cand vor primi angajatorii banii si in cat timp trebuie sa ii vireze catre salariati

In cazul firmelor care au angajati prin contracte individuale de munca, acestea vor primi banii in cel mult 15 zile de la depunerea documentelor in conturile pe care le au la bancile comerciale. Ulterior, angajatorul trebuie sa vireze banii catre angajati in termen de 3 zile lucratoare.

Pentru PFA-uri, intreprinderi individuale, profesii liberale si persoanele fizice care au venituri din drepturi de autor, plata se va face in conturile acestora in cel mult 10 zile de la depunerea documentelor pentru perioada aferenta starii de urgenta.

Cati bani vor primi angajatii aflati in somaj tehnic

Pe perioada starii de urgenta, salariatii pentru care angajatorul decide suspendarea temporara a contractului de munca, din initiativa angajatorului, pentru situatia de somaj tehnic, beneficiaza de indemnizatie platita din bugetul fondului de somaj, in procent de 75% din salariul brut de baza, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut utilizat la fundamentarea legii bugetului asigurarilor sociale (Legea nr. 6/2020).

Salariul mediu brut in anul 2020 este suma de 5.429 lei, astfel ca indemnizatia bruta nu poate depasi suma de 4.071 lei.

In situatia in care bugetul angajatorului permite, indemnizatia poate fi suplimentata cu suma reprezentand diferenta de pana la minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat.

Autoritatile nu vor verifica in aceasta perioada firmele pentru a vedea daca, intr-adevar, au fost nevoite sa isi trimita angajatii in somaj tehnic, a anuntat ministrul Muncii. Violeta Alexandru a spus insa ca dupa ce se va incheia perioada de criza se vor efectua controale.

Nu se fac controale in aceasta perioada. Am vorbit despre incredere, in sensul in care consider ca statul trebuie sa fie foarte aproape si rapid alaturi de cei care trec prin momente delicate, atat angajati, cat si angajatori in aceasta perioada. Dorinta Guvernului este ca fondurile sa ajunga cat mai repede la cei care au nevoie de ele. Sunt entitati inchise ca urmare a masurilor autoritatilor, entitati care nu isi mai pot desfasura activitatea sau sunt afectate major. Avem incredere in cei care depun aceste solicitari, dar ulterior perioadei de criza vor fi facute verificari prin sondaj„, a declarat Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii le-a cerut angajatorilor sa dea dovada de responsabilitate si i-a avertizat ca, in cazul in care vor prezenta informatii eronate in declaratia pe proprie raspundere, reprezinta fals in declaratii si vor fi sanctionati.

Evaluează articolul

Cele mai noi știri

AMBASADA SUA LA BUCUREŞTI- ALERTĂ DE SECURITATE. POSIBILE AMENINŢĂRI ÎN WEEKEND, ÎN ROMÂNIA. PRECIZĂRILE MAI

Ambasada Statelor Unite ale Americii la Bucureşti a emis, azi, o alertă de securitate privind ameninţări care ar putea...
spot_img

Next AG Holding SRL angajeaza Inginer proiectare si executie Instalatii distributie si transport gaze naturale pentru coordonarea proiectelor si lucrarilor societatii

    Cerinte:
  • Studii superioare de specialitate - Facultataea de Instalatii, Facultate inginerie;
  • Experienta minim 2 ani in proiectare si executie in constructii civile si industriale;
  • Experienta minima: 2 ani cu oamenii.

Autorizatii necesare: EGD, PGD, EGT, PGT
Pentru transmiterea CV-urilor va rugam sa utilizati adresa noastra de e-mail: office@nextedholding.com

Articole din aceeași categorie

- Advertisement -spot_img
NecenzuratPH Modifica preferintele pentru cookies