26 octombrie 2021
No menu items!

AUTOSTRADA PLOIEŞTI-BRAŞOV VA FI REALIZATĂ CU FONDURI EUROPENE

Cele mai vizualizate articole

 

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că decizia revizuirii Studiului de fezabilitate şi de elaborare a Proiectului tehnic pentru întreg sectorul cuprins între Ploieşti şi Braşov a fost luată, în special, din nevoia de asigurare a sursei de finanţare prin fonduri europene. „Decizia revizuirii Studiului de fezabilitate şi de elaborare a Proiectului tehnic pentru întreg sectorul cuprins între Ploieşti şi Braşov a fost luată, în special, şi din nevoia de asigurare a sursei de finanţare prin fonduri europene. Întrucât documentaţia tehnico-economică nu ar fi corespuns din punct de vedere al exigenţelor dezvoltării unui astfel de proiect, riscurile în etapa de implementare ar fi fost imposibil de cuantificat, conducând la blocaje în implementare. Subliniem că este pentru prima oară când acestui proiect îi este asociată o sursă de finanţare, însă, pentru a asigura premisele finanţării execuţiei acestui obiectiv din Programul Operaţional de Transport 2021-2027, a fost considerată drept obligatorie revizuirea/completarea documentaţiei, cu identificarea tuturor riscurilor, ca urmare a unei reproiectări adecvate. În concluzie, considerăm că o astfel de abordare reprezintă unicul mod concret de implementare a proiectului în integralitatea sa, cu diminuarea riscurilor şi respectarea cu fermitate a oricărui calendar de implementare în etapa de execuţie”, a transmis CNAIR.
Compania precizează că, în urma unei analize a documentaţiei pentru Autostrada Ploieşti – Braşov, au fost constatate o serie de deficienţe printre care şi aceea că, deşi sectorul Comarnic – Braşov avea ca perioadă de implementare 2014-2020, până în prezent nu i-a fost asociată o sursă de finanţare. Şi sectorul Ploieşti – Comarnic se află în aceaşi situaţie.
„Analizând documentaţia tehnico-economică elaborată pentru Autostrada Ploieşti – Braşov, atât la nivelul direcţiilor de specialitate ale CNAIR, cât şi din perspectiva direcţiilor subliniate de către Banca Mondială, s-au constatat următoarele deficienţe şi, implicit, soluţii pentru o strategie fezabilă de implementare a proiectului: în zona Buşteni şi Sinaia s-a constatat o dezvoltare locală accelerată în ceea ce priveşte implementarea unor proiecte de anvergură, prin accesarea de fonduri europene (exemplu: microhidrocentrale), proiecte cu impact socio-economic la nivel regional, pentru care însă, trebuie respectate principiile de finanţare pentru a nu fi necesară rambursarea în integralitate a contribuţiei Comisiei Europene; lipsa unei experienţe în dezvoltarea unor proiecte în Parteneriat Public Privat, atât la nivelul României, cât şi la nivelul Europei de Sud – Est, evidenţiază faptul că astfel de mecanisme de finanţare sunt aplicabile în special proiectelor punctuale de tip- tunel, pod, etc şi nu proiectelor de o astfel de anvergură; deşi sectorul de autostradă Comarnic – Braşov avea ca perioadă de implementare 2014-2020 (document de referinţă: HG 666/2016), până în prezent nu i-a fost asociată o sursă de finanţare, sectorul Ploieşti – Comarnic aflându-se în aceeaşi situaţie”, subliniază CNAIR.

Evaluează articolul

Cele mai noi știri

CE VA FACE PRIMĂRIA PLOIEŞTI CU CEI 18 MILIOANE LEI DIN CREDITUL CEC

Primăria Ploieşti a contractat un credit în valoare de 18 milioane de lei de la CEC pentru finanţarea unor...
spot_img

Articole din aceeași categorie

- Advertisement -spot_img
NecenzuratPH