9 martie 2021
No menu items!

Aproape 42 de intervenții zilnice al ISU Prahova în 2020!

Cele mai vizualizate articole

FIUL PRIMARULUI (PSD) DIN CORNU A DAT UN TUN DE PESTE 16 MILIOANE DE EURO IN CÂRDĂȘIE CU PRIMARUL (PSD) GABRIELA FIREA

In plină pandemie, când toată atenția publicului și a presei este concentrata pe cazurile de infectare cu noul coronavirus,...

ALEXANDRU RAFILA : CABINETELE STOMATOLOGICE, FRIZERIILE ȘI COSMETICA TREBUIE REDESCHISE

Președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, susține că acum este prea devreme pentru relaxarea restricțiilor anti-COVID19, însă anumite...

JAF DIN BANII PUBLICI LA SPITALUL JUDEȚEAN PLOIESTI – MAȘTILE DE PROTECTIE FFP2 AU FOST CUMPARATE CU CEL MAI MARE PREȚ DIN ȚARA

De la începutul lunii martie, pana pe 25 aprilie, spitalele și alte instituții publice din România au cumpărat echipamente...

Conform bilanțului prezentat de INSPECTORATUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ “Șerban Cantacuzino” AL JUDEȚULUI PRAHOVA, în anul 2020 s-au gestionat 15.318 intervenţii, dintre care 5.369 situaţii de urgenţă şi 9.949 SMURD, rezultând o medie de 41,96 / zi. Echipajele specializate din cadrul structurilor de intervenţie ale inspectoratului au participat la un număr de 5.369 acţiuni pentru limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale situaţiilor de urgenţă cauzate de incendii, arderi necontrolate, alunecări de teren, inundaţii, asanări şi distrugeri de muniţie, salvări de persoane şi animale, etc în creştere faţă de anul 2019 cu 11,39%, respectiv cu 549 intervenţii.

În perioada analizată echipajele specializate pentru intervenţie din cadrul structurilor de intervenţie au acţionat pentru localizarea, lichidarea şi înlăturarea efectelor negative a 559 incendii, în scădere faţă de anul 2019 cu 11,13%, respectiv 70 evenimente. Din numărul total de intervenţii la care inspectoratul a participat, 41 intervenţii au fost în cooperare cu serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, 12 în cooperare cu serviciile private pentru situaţii de urgenţă şi una gestionată de serviciile voluntar pentru situaţii de urgenţă.

Pe timpul acţiunilor de localizare, lichidare şi înlăturare a efectelor negative generate de incendii au fost salvate bunuri materiale în valoare de 195.061.400 lei, respectiv 42.404.652,17 euro.

Pentru gestionarea eficientă a incendiilor produse în anul 2020 inspectoratul a acţionat cu 920 autospeciale de lucru cu apă şi spumă, 130 autospeciale de capacitate medie, 3 autospeciale pentru salvare de la înălţime, 2 autocamioane de intervenţie, 1 motopompe, 34 alte tipuri de autospeciale, 146 ofiţeri, 4 maiştri militari şi 5194 subofiţeri. Alte forţe: 195 SVSU/SPSU, 903 poliţie, 126 jandarmi.

În anul 2020 în Prahova s-au înregistrat 898 arderi necontrolate, în general la vegetaţia uscată pe terenurile aflate în administrarea consiliilor locale, o scădere de 31,02% faţă de anul 2019, respectiv 404 evenimente. Din numărul total de arderi necontrolate la care forţele de intervenţie din cadrul subunităţilor au acţionat pentru localizarea, lichidarea şi limitarea efectelor acestora, 60 de evenimente au fost în cooperare cu serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă şi 1 în cooperare cu serviciile private pentru situaţii de urgenţă.

În anul 2020, echipajele SMURD Prahova au gestionat 9.949 intervenţii, în scădere cu 9,61%, respectiv 1.058 intervenţii faţă de anul 2019.

Activitatea de avizare-autorizare a presupus soluționarea unui număr de 667 solicitări de avize/autorizații de securitate la incendiu (466 pe avize și 144 pe autorizații), de protecție civilă (21 pe avize și 1 pe autorizații), acorduri pentru organizarea jocurilor de artificii cu produse pirotehnice (0) și acorduri pentru comercializarea artificiilor (30 solicitări). Astfel, în anul 2020 au fost executate un număr de 901 controale de prevenire, cu o medie de 128 controale pentru fiecare inspector de prevenire. Pe timpul controalelor au fost constatate 2.892 deficiențe, iar dintre acestea un număr de 1.280 au fost soluționate operativ, fiind aplicate 2.891 sancțiuni contravenționale, din care 2.634 avertismente și 257 amenzi (244 pe persoană juridică respectiv 13 pe persoană fizică) în cuantum de 1.026.000 lei (994.000 lei la persoane juridice respectiv 31.500 la persoane fizice).

În ceea ce privește acordarea de asistență tehnică de specialitate s-au înregistrat 454 de activități.

Din punct de vedere al activității de informare preventivă au fost desfășurate un număr de 214 exerciții de alarmare, evacuare și intervenție la locul de muncă cu 4218 participanți, 1254 instruiri cu 12.562 participanți.

Din evidenţele actuale, la nivelul judeţului Prahova funcţionează fără a deţine autorizaţie de securitate la incendiu un număr de 41 clădiri cu destinaţia de unități de învățământ, după specificul acestora fiind structurate astfel: 3 colegii (internat, sală de sport și clădirea școlii), 2 licee (2 corpuri), 21 școli primare și gimnaziale (săli de sport, corpuri de clădiri, dar și entitatea în ansamblu) și 15 grădinițe. Până în prezent, 131 de clădiri cu destinația de unități de învățământ au obținut autorizația de securitate la incendiu, alte 662 de clădiri nu necesită obținerea acestui act administrativ. Pentru construcțiile cu destinația de învățământ, au fost gestionate 53 solicitări de emitere a avizului de securitate la incendiu și au fost emise 8 autorizații de securitate la incendiu.

De la începutul campaniei de voluntariat Salvator din Pasiune, în cadrul inspectoratului s-au înscris 263 candidaţi, dintre care 197 au urmat cursul introductiv şi 168 cursul de prim-ajutor de bază, devenind voluntari. In anul 2020 în cadrul inspectoratului şi-au desfăşurat activităţile specifice un număr de 23 voluntari.

ISU Prahova a achiziționat anul trecut:

o ambulanţă SMURD tip C1, în valoare totală de 494.950,09 lei

o autoutilitara Dacia Dooker, în valoare totală de 47.078,78 lei

un autoturism Dacia Duster, în valoare de 81.777,99

trei ambulanțe Volkswagen Transporter tip B 4 x 4 – ambulanțe de urgență, în valoare totală de 2.839.651,50 lei

două autocamioane de transport containere Renault, în valoare totală de 1.302.084,56 lei

un autoturism Dacia Duster, în valoare de 91.263,43 lei

un autoturism Dacia Logan, în valoare de 48.540,10 lei

un container suport logistic al intervenţiei cu echipamente individuale de protecţie, în valoare de 1.206.076,45 lei.

Evaluează articolul

Cele mai noi știri

Trafic îngreunat pe DN1, la intersecția cu Păulești! Două persoane au ajuns la spital

Un accident rutier a avut loc în această seară pe DN1 intersecție cu Păulești. Sunt implicate un autocamion cu...

Articole din aceeași categorie

- Advertisement -
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!