Prefectura Prahova anunţă că pune la dispoziţia cetăţenilor un call center care sprijină activitatea Direcţiei de Sănătate Publică Prahova în efectuarea de anchete epidemiologice şi preia apeluri de la cetăţenii interesaţi să obţină informaţii despre vaccinarea împotriva virusului SARS-COV2, testare şi obţinerea certificatelor digitale privind COVID-19.
Acest proiect este unic la nivel judeţean, poate chiar national, din punctul de vedere al organizării activităţii.
Acest call center va funcţiona în sala de şedinte a Palatului Administrativ, pusă la dispoziţie de Consiliul Judeţean Prahova, timp de aproximativ o lună de zile cu ajutorul voluntarilor din cadrul Serviciului de Ambulanţă Judeţean, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Prahova şi al voluntarilor de la Crucea Roşie.
Până în prezent şi-au manifestat dorinţa de a prelua apeluri în call center inclusiv angajaţi ai Instituţiei Prefectului Judeţul Prahova, în afara orelor de program. Toţi voluntarii sunt instruiţi şi coordonaţi de un medic epidemiolog desemnat de Direcţia de Sănătate Publică Prahova.
Astfel, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al MAPN prin Baza 2 Logistică Valahia, la nivelul judeţului Prahova a fost practic, extins call center-ul deja existent la DSP Prahova prin suplimentarea cu 10 linii telefonice.
Cetăţenii pot apela, în intervalul orar 08.00- 20.00, de luni până vineri, numărul unic de call-center 021.414.44.44.
La acest număr de telefon, aceştia pot primi informaţii despre: decizii de izolare/carantinare, transmiterea rapoartelor medicale, comunicarea rezultatelor testărilor prin metoda RT-PCR pentru depistarea virusului SARS-CoV-2, informaţii despre testări rapide antigen, măsuri de igienă, derogări de la măsura de carantinare, informaţii despre tipul de vaccine şi programul centrelor fixe de vaccinare anti-COVID din Prahova, informaţii despre medicii de familie implicaţi în procesul de vaccinare, farmacii autorizate pentru testare etc.
Call center-ul funcţionează începând cu data de 8 noiembrie şi în prima săptămână de activitate, voluntarii DSP au preluat aproximativ 500 de apeluri.
„Valul 4 al pandemiei de COVID-19 a suprasolicitat activitatea DSP şi SAJ, ceea ce a făcut ca în judeţul Prahova să avem un număr foarte mare de solicitări privind anchetele epidemiologice şi implicit, eliberarea documentelor necesare în urma trecerii prin boală. Activitatea celor două instituţii s-a suprapus cu numărul mare de solicitări pentru testarea la domiciliu şi obţinerea certificatelor digitale COVID-19. Am decis împreună cu toate instituţiile implicate să sprijinim aceste activităţi pentru a oferi cetăţenilor informaţiile de care au nevoie, în cel mai scurt timp”, spune Cristian Ionescu, prefectul judeţului Prahova.
Pentru a putea activa în regim de 12 ore pe zi, în intervalul orar 8.00- 20.00, ajutorul oricărui voluntar este binevenit.
Toţi cei care doresc să se înscrie pentru una dintre cele 3 ture a câte 4 ore stabilite în programul zilnic ( 8-12, 12-16 şi 16-20) pot trimite un e-mail, menţionând datele de contact, experienţa şi motivul implicării, pe adresa: relatii_cu_publicul@prefecturaprahova.ro, şi vor fi contactaţi de un reprezentant al Instituţiei Prefectului Judeţul Prahova.
Selecţia şi programarea voluntarilor care să sprijine activitatea call center-ului se va face în funcţie de turele rămase descoperite după programarea voluntarilor deja implicaţi. Prioritare sunt persoanele cu o minimă experienţă într-un call center, care au urmat un curs de prim ajutor şi sunt dispuse să urmeze procedura pentru semnarea unui contract de voluntariat cu DSP Prahova.
Ataşăm meniul call center-ului astfel încât cetăţenilor să le fie mai uşor să acceseze informaţiile de care au nevoie:
Când o persoană sună la numărul de Call Center ascultă mesajul următor:
Ați sunat la DSP Prahova!
Vă informăm că acest apel este înregistrat, iar continuarea lui reprezintă acceptul dumneavoastră!
Atenție! Numărul apelat nu este unul pentru urgențe medicale! Dacă aveți o urgență medicală, vă rugăm să apelați numărul de urgență 112!
Dacă doriți informații legate de unitățile de învățământ, vă rugăm să apelați numărul 0800.67.20.31 – linie telefonică destinată elevilor, studenților și părinților.
Pentru informații privind campania de vaccinare împotriva COVID-19 apăsați tasta 1
- Informații privind obținerea certificatului verde;
- Informații privind vaccinarea (tip vaccin din centre fixe, program centre fixe, medici de familie care vaccineaza, echipe mobile, farmacii care testeaza, preluarea tichetelor de vaccinare etc.)
Pentru DSP apăsați tasta 2:
apăsați tasta 1 – dacă prezentați simptome specifice COVID-19 și doriți informații suplimentare privind măsurile necesare.
- apăsați tasta 2 – dacă sunteți contact direct cu un caz confirmat COVID-19 și doriți informații suplimentare.
- apăsați tasta 3 – dacă doriți informații despre izolare, carantinare, călătorii în străinătate, concediu medical sau alte informații.
- apăsați tasta 0 – pentru a reasculta acest mesaj.