18 aprilie 2024
No menu items!

TRENUL REGAL A FOST AŞTEPTAT LA PLOIEŞTI DE APROXIMATIV O MIE DE PERSOANE- FOTO

Cele mai vizualizate articole

Trenul Regal, care face azi o călătorie simbolică pentru a marca Ziua Regală şi Ziua Independenţei Naţionale, a fost întâmpinat, la Ploieşti, de aproximativ o mie de persoane, care au aplaudat membrii Familiei Regale şi le-au urat „La mulţi ani”.

Pe peronul Gării de Sud Ploieşti au fost intonate „Marşul Carol I” şi „Luarea Plevnei”, iar Alteţele Lor Regale au fost servite cu pâine şi sare.

Membrii Casei Regale- Custodele Coroanei, Majestatea Sa Margareta, principele Radu şi principesa Sofia- au fost întâmpinaţi de primarul Andrei Volosevici, viceprimarul Dan Nicodim, subprefectul Emil Drăgănescu şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Cristian Apostol.

Alteţele Lor Regale au salutat mulţimea care le-a urat „La mulţi ani!”. Unii dintre cei prezenţi au strigat „Trăiască România”, „Trăiască Regina noastră”, „Monarhia salvează România”.

Mulţi dintre cei prezenţi au afişat tricolorul, steagul Casei Regale a României şi fotografii cu membrii acesteia.

La plecarea trenului din gară, participanţii la eveniment au aplaudat şi au cântat „Mulţi ani trăiască”.

La data de 10 mai 1866, prinţul Carol de Hohenzollern-Sigmaringen depunea jurământul de credinţă în faţa Parlamentului fiind proclamat domnitor al României. În martie 1881, Parlamentul a votat transformarea ţării din principat în regat, iar la data de 10 mai 1881, Principele Carol a fost încoronat Rege al României.

Trenul Regal folosit în prezent de către Familia Regală a fost inaugurat în anul 1928 şi a fost gândit ca un mijloc de transport pentru Regele Ferdinand Întregitorul şi Regina Maria, în vizitele lor numeroase pe teritoriul României Mari. Anterior, Regele Carol I şi Regele Ferdinand au folosit alte două garnituri de tren, din anii 1870 până în anii 1920.
Trenul a fost fabricat în Italia la solicitarea statului român, la uzinele Ernesto Breda – Construzioni Meccaniche Milano, din 1926 până în 1928. El a fost livrat României şi a intrat în serviciul Casei Regale la un an după trecerea la cele veşnice a Regelui Ferdinand. Primii ani din istoria trenului sunt legaţi de Regina Maria, de Regele Mihai, de Regina Mamă Elena şi, desigur, de Regele Carol al II-lea.
Trenul Regal a fost iniţial folosit la realizarea vizitelor de Stat din ţările europene şi la vizitarea comunităţilor urbane şi rurale. După anul 2012, el a redevenit un mijloc de a face legătura între Coroană şi comunităţile locale, dar şi un simbol al statului român.
În anii 1940, Regele Mihai şi Regina-mamă Elena au folosit Trenul Regal în multe ocazii. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, suveranul şi mama au petrecut, graţie Trenului Regal, multe clipe alături de oameni, de comunităţi, de familii româneşti.
Trenul este compus din cinci vagoane: Vagonul Sufragerie, Vagonul Majestăţii Sale, Vagonul Musafirilor Regali, Vagonul Invitaţilor şi Vagonul Casei Majestăţii Sale. Lor li se adaugă, în cazul unor Funeralii Regale, Vagonul Funerar.
Cu actualul Tren Regal au călătorit patru generaţii ale Familiei Regale: Regina Maria, Regele Carol al II-lea, Regina Elena, Regele Mihai şi Majestatea Sa Margareta. Nu au călătorit niciodată cu acest tren Regele Ferdinand I şi Regina Ana.
În zilele noastre, Trenul Regal a reînceput drumurile sale, ducând membrii Familiei Regale în oraşele din ţară, în anul 2012. De atunci încoace au fost efectuate 11 călătorii, în 50 de oraşe din ţară.

 

Evaluează articolul

Cele mai noi știri

PREDOIU: SCHENGEN ESTE UN DOSAR IMPORTANT NU DOAR PENTRU ROMÂNIA, CI PENTRU EUROPA

Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a afirmat că dosarul Schengen nu este important doar pentru România, ci şi pentru...
spot_img

Next AG Holding SRL angajeaza Inginer proiectare si executie Instalatii distributie si transport gaze naturale pentru coordonarea proiectelor si lucrarilor societatii

    Cerinte:
  • Studii superioare de specialitate - Facultataea de Instalatii, Facultate inginerie;
  • Experienta minim 2 ani in proiectare si executie in constructii civile si industriale;
  • Experienta minima: 2 ani cu oamenii.

Autorizatii necesare: EGD, PGD, EGT, PGT
Pentru transmiterea CV-urilor va rugam sa utilizati adresa noastra de e-mail: office@nextedholding.com

Articole din aceeași categorie

- Advertisement -spot_img
NecenzuratPH Modifica preferintele pentru cookies