Şocant! Conducerea Spitalului de Boli Infecţioase Constanţa, care a fost, azi, scena unei tragedii fără margini, după ce un incendiu a izbucnit în secţia ATI COVID provocând 7 decese în rândul pacienţilor, a ignorat, timp de 4 ani (!), autorităţile care i-au cerut să depună documentele pentru a obţine autorizaţie pentru securitate la incendiu.
„Din documentele pe care le-am consultat până la acest moment, (…) obiectivul conţine mai multe clădiri care sunt vechi şi la momentul edificării nu se supuneau, potrivit legislaţiei, procesului de avizare-autorizare. De la acel moment, au fost edificate diferite lucrări care, de asemenea, până în anul 2004, nu s-a supus procesului de avizare-autorizare. (…) În perioada 2004-2007, s-au edificat o serie de lucrări printre care şi parte din acea instalaţie de detecţie şi semnalizare la incendii, dar şi alte lucrări (…) care atrăgeau această obligaţie. Astfel, noi am identificat că în anul 2007 exista un proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor care, din punctul de de vedere al specificului acelor lucrări puse în operă, atrăgeau această obligaţie. Modalitatea prin care s-a comunicat oficial a fost în anul 2017 pe timpul unui control al colegilor mei de la ISU Constanţa care au comunicat conducerii spitalului această obligaţie, au comunicat-o oficial, nefiind depuse de la acel moment documentaţia şi proiectul prin care se puneau în operă respectivele lucrări. Deci, la acest moment, concluzionăm că nu există o solicitare şi o depunere de acte sau documente prin care să se solicitate obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu, deşi această obligaţie s-a născut odată cu anul 2007 când au fost recepţionate lucrări care se supun acestei prevederi legale”, a explicat prim-adjunctul IGSU, Cristian Radu.
În schimb, managerul spitalului, Stela Halichidis, a declarat că unitatea avea toate avizele legale, iar toate defecţiunile depistate anterior de ISU au fost remediate.
„Toate defecţiunile au fost remediate, totul funcţiona conform legii. Existau avizele legale, necesare, totul a funcţionat, dar s-a întâmplat necaz. O să vedem de la ce. (…) Toate actele sunt în regulă, toate defecţiunile care au fost constatate s-au remediat. Nu era nimic în neregulă. (…) Reţeaua a fost verificată, nu era supradimensionată. Nu a existat nimic în plus în afară de aparatura medial, care are contract de mentenanţă”, a spus managerul spitalului.