1 februarie 2023
No menu items!

STUDIU: 8 DIN 10 ROMÂNI SUNT ÎNGRIJORAŢI DE CREŞTEREA PREŢURILOR

Cele mai vizualizate articole

Un studiu MKOR arată că 8 din 10 români sunt îngrijoraţi de creşterea preţurilor la alimente, utilităţi, carburanţi, în timp ce pentru 64% din populaţie, creşterea costului vieţii este un alt aspect de îngrijorare.
Conform datelor oferite de MKOR Consulting prin intermediul studiului Consumer Sentiment 2022, îngrijorările privind contextul economic din 2022 au determinat peste jumătate (57%) din consumatorii din ţară să economisească bani în ultimele 6 luni.
În acest context, consumatorii şi-au redefinit priorităţile privind cheltuielile la cumpărături şi în timpul liber.
Mai mult de jumătate s-au îndreptat către branduri mai accesibile şi au redus cantitatea de produse achiziţionate.

Realizatorii studiului arată că se observă şi schimbări privind comportamentul de consum în general, românii alegând să-şi reducă consumul de energie, gaz sau carburant în ultimele 6 luni, precum şi să reducă ieşirile în oraş (68%) şi să-şi amâne sau chiar anuleze planurile de vacanţă (5 din 10 respondenţi).

În ceea ce priveşte evoluţia aspectelor care îi îngrijorează, sentimentul general al românilor pentru începutul anului 2023 este unul pesimist, 73% din populaţie aşteptându-se să plătească mai mult pentru alimente, utilităţi şi carburanţi.

Acelaşi lucru este valabil şi în ceea ce priveşte costul vieţii din România. 7 din 10 respondenţi declară că se aşteaptă să scoată mai mulţi bani din buzunar pentru servicii medicale, chirii, educaţie, rate etc. în următoarele 6 luni.

Nici situaţia economiei nu este pusă într-o lumină pozitivă, peste 6 din 10 persoane intervievate considerând că aceasta va cunoaşte înrăutăţiri în primele luni ale noului an.

De asemenea, aproape jumătate (45%) dintre respondenţii la studiu se aşteaptă să aibă dificultăţi în a găsi la raft bunurile şi serviciile care îi interesează în următoarele 6 luni.

„Am asistat cu toţii la schimbări majore în anul 2022, atât la nivel organizaţional, cât şi în viaţa de zi cu zi. Antreprenorii şi persoanele de decizie din companii cu care am interacţionat pe parcursul anului şi-au exprimat preocupările privind incertitudinea economică, cu toţii întrebându-se care va fi impactul asupra comportamentului consumatorilor din România. Aşadar, am decis să răspundem acestor preocupări aşa cum ştim mai bine: prin date direct de la sursă, consumatorii. Am aflat care este sentimentul general al românilor în contextul economic actual, dar şi cum se aşteaptă aceştia să evolueze lucrurile în primele luni ale lui 2023”, menţionează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

Datele sunt extrase din studiul Consumer Sentiment 2022, realizat de MKOR Consulting prin intermediul Panelului MKOR.

Studiul a fost realizat în cursul lunii noiembrie pe un eşantion de 530 de respondenţi, reprezentativ naţional pe criterii de gen, vârstă şi distribuţie geografică
Metodă de cercetare este prin sondaj (CAWI) pe bază pe chestionar.
Abordarea a fost online, prin panelul propriu MKOR.

Evaluează articolul

Cele mai noi știri

BARIERA PARCĂRII DE PE STRADA CUZA VODĂ, VANDALIZATĂ DE UN ŞOFER NERVOS

Bariera automată a parcării supraterane situată pe strada Cuza Vodă din Ploieşti a fost vandalizată noaptea trecută de un...
spot_img

Articole din aceeași categorie

- Advertisement -spot_img
NecenzuratPH