18 noiembrie 2025
No menu items!

Din 18 unități școlare prahovene verificate, 5 nu dețin autorizație sanitară de funcționare!

Cele mai vizualizate articole

O Comisie Mixtă, formată din reprezentanți de la Inspectoratul Școlar Județean Prahova, Direcția de Sănătate Publică Prahova, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor și Inspectoratul pentru Situații de Urgență Prahova a efectuat verificări prin sondaj, conform competențelor fiecărei instituții și în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în mai multe unități de învățământ din județul Prahova, în perioada 29 august – 5 septembrie 2024. Din totalul de 639 unități de învățământ existente la nivelul județului Prahova, dintre care 240 au personalitate juridică (399 fiind arondate acestora), Comisia mixtă a evaluat 18 unități de învățământ, inclusiv:

– 4 grădinițe cu program normal,

– 1 grădiniță cu program prelungit,

– 1 școală primară,

– 7 școli gimnaziale,

– 1 școală profesională,

– 3 licee (unul cu internat și unul cu cantină),

– 1 colegiu cu internat.

Verificările au inclus și cele 5 unități de învățământ care nu dețin autorizație sanitară de funcționare.

Toate actiunile de evaluare igienico-sanitară au fost efectuate în prezenţa conducerii unităţilor. Acolo unde au fost constatate deficiente (neconformităţi) s-au formulat recomandări de remediere si de depunere a documentaţiei necesare în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare.

În cursul acestor acţiuni au fost evaluaţi următorii parametri igienico-sanitari:

– aprovizionarea cu apă potabilă

– evacuarea apei reziduale fecaloid-menajere

– colectarea reziduurilor solide menajere

– dotarea cu ustensile şi materiale pentru operatiunile de curaţenie/dezinfecţie

– efectuarea operţtiunilor de dezinsecţie/deratizare

– starea de igienă a sălilor de curs

– starea de igienă a grupurilor sanitare

– amenajarea terenului pentru activităti în aer liber

– starea clădirilor unităţilor scolare

– asigurarea asistenţei medicale pentru elevi/prescolari.

Mentionam ca la nivelul tuturor unitatăţilor de învăţământ controlate se desfăşurau operaţiuni de curăţenie generală şi dezinfecţie a suprafeţelor, acestea fiind dotate cu produse şi ustensile de curăţenie, precum şi cu biocide avizate MS.

Iată care este situația la cele 18 unități de învățământ controlate:

1. ŞCOALA GIMNAZIALĂ, COMUNA PUCHENII MARI

In incinta unităţii de învăţământisi desfasoara cursurile si elevii Scolii Primare Sat Olari, cu un efectiv de 25 elevi.

Masuri si termene dispuse:

– amenajarea unui spatiu pentru igienizarea ustensilelor de curatenie – 09.09.2024

– verificarea calitatii apei distribuita in reteau unităţii de învăţământ– 09.09.2024;

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

2. ŞCOALA GIMNAZIALĂ SAT PIETROSANI, COMUNA PUCHENII MARI

– Nu detine autorizatie sanitara de functionare.

– Unitatea isi desfasoara activitatea in incinta Caminului Cultural din satul Pietrosani precum si in doua containere amplasate in curtea acestuia.

Masuri si termene dispuse:

– depunerea documentatiei necesare in vederea obtinerii autorizatiei sanitare de functionare – 09.09.2024

– verificarea calitatii apei distribuita in reteau unităţii de învăţământ– 09.09.2024;

– asigurarea primirii luminii din partea stanga in salile de curs – 09.09.2024.

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

3. GRĂDINIŢA CU ORAR NORMAL SAT PIETROŞANI, COMUNA PUCHENII MARI

In incita gradinitei isi desfasoara activitatea si Grădiniţă cu Program Normal Sat Puchenii Mari si Grădiniţa cu Program Normal, Sat Odaile.

Masuri si termene dispuse:

– igienizarea spatiului de pastrare a ustensilelor de curatenie – 09.09.2024

– verificarea calitatii apei distribuita in reteau unităţii de învăţământ– 09.09.2024

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

4. ŞCOALA PROFESIONALĂ – STRUCTURA LICEULUI TEORETIC FILIPESTII DE PADURE, SAT

MINIER

– Nu deţine autorizatie sanitara de functionare

– La parterul unităţii au fost renovate 3 sali de clasa, grupurile sanitare si holul, operatiunile de curatenie fiind in curs de finalizare.

Masuri si termene dispuse:

– depunerea documentatiei necesare in vederea obtinerii autorizatiei sanitare de functionare – 09.09.2024

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

5. LICEUL TEORETIC FILIPESTII DE PADURE

Masuri si termene dispuse:

– finalizarea lucrarilor de curatenie generala in toate corpurile de cladire – 06.09.2024

– finalizarea controlului medical periodic cu firma de medicina muncii pentru toti angajatii – 06.09.2024

– finalizarea operatiunilor DDD in toate corpurile de cladire – 06.09.2024

– amenajarea spatiilor de igienizare ustensile de curatenie conform prevederilor legale in vigoare – 30 de zile

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

6. GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT – SAT MINIER, COMUNA FILIPEŞTII DE PĂDURE

– Nu detine autorizatie sanitara de functionare intrucat nu are amenajat cabinet medical si izolator. Din discutiile purtate cu directorul unităţii se retine faptul ca a inceput demersurile pentru asigurarea spatiilor necesare pentru obtinerea ASF

Masuri si termene dispuse:

– finalizarea lucrarilor de curatenie generala -06.09.2024

– depunerea documentatiei necesare in vederea obtinerii autorizatiei sanitare de functionare – 06.09.2024

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

7. ŞCOALA GIMNAZIALĂ – ARICEŞTII RAHTIVANI

Masuri si termene dispuse:

– finalizarea lucrarilor de curatenie generala – 06.09.2024

– finalizarea controlului medical periodic cu firma de medicina muncii pentru toti angajatii – 06.09.2024

– finalizarea operatiunilor DDD in toate corpurile de cladire – 06.09.2024

– amenajarea spatiului de igienizare a ustensilelor de curatenie, conform prevederilor legale in vigoare – 30 de zile

– asigurarea asistentei medicale a elevilor-06.09.2024.

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

8. LICEUL TEORETIC AZUGA

– Unitatea nu detine Autorizatie Sanitara de Functionare, dar a fost depusa documentatia in vederea obtinerii, intrucat a fost intr-un Program Operational European de reabilitare a cladirii inca din luna februarie 2024.

Masuri si termene dispuse:

– finalizarea operatiunilor de curatenie generala– 06.09.2024

– asigurarea primirii luminii din partea stanga in toate salile de clasa – sarcina obligatorie

– reorganizarea spatiului destinat produselor alimentare distribuite copiilor – 06.09.2024

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

9. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII “NESTOR URECHIA”- BUŞTENI

Masuri si termene dispuse:

– finalizarea lucrarilor de curatenie generala atat in interior cat si in curtea interioara – 06.09.2024

– finalizarea controlului medical periodic cu firma de medicina muncii pentru toti angajatii- 09.09.2024

– inscrierea personalului la cursuri de instruire privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena – 09.09.2024

– finalizarea operatiunilor DDD in toate corpurile de cladire – 09.09.2024

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

10. COLEGIUL “MIHAI CANTACUZINO” + INTERNAT ŞCOLAR – SINAIA

Masuri si termene dispuse:

– efectuarea demersurilor pentru repararea pavimentului/ revopsirea acestuia acolo unde este cazul si asiguararea cu grilaje de protectie pentru corpurile de incalzit din intreaga unitate – sarcina imedia si obligatorie

– amenajarea spaţiilor de igienizare ustensile de curaţenie conform prevederilor legale in vigoare – 30 de zile

– finalizarea controlului medical periodic cu firma de medicina muncii pentru toti angajatii- 09.09.2024

– inscrierea personalului la cursuri de instruire privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena – 09.09.2024

– finalizarea operatiunilor DDD in toate corpurile de cladire – 09.09.2024

– acordarea unei atentii deosebite pentru impiedicarea accidentarii copiilor, avand in vedere lucrarile existente in curtea interioara- sarcina obligatorie

Persoana responsabilă: Conducerea unităţii.

11. LICEUL TEHNOLOGIC “1 MAI” PLOIESTI / INTERNAT /CANTINA

Neconformitati:

– Mobilierul din internat si cele 6 ateliere scolare este vechi, uzat;

– Parte din bateriile chiuvetelor din grupurile sanitare din liceu, sala de sport, internat scolar sunt deteriorate;

– Internatul scolar detine ASF, dar nu corespunde structura functionala;

– Utilajele dezafectate din spalatorie, bloc alimentar si atelierele scolare nu au fost indepartate;

– Curtea unităţii este insalubra;

– In blocul alimentar o parte din geamuri sunt sparte, necesitand inlocuire;

– Nu exista frigider pentru pastrarea probelor alimentare;

Recomandari si termene de remediere:

1. Solicitarea la DSP Prahova a Autorizatiei sanitare de functionare pentru internat, conform structurii functionale actuale, in baza Ord. MS nr. 1030/2009 actualizat

Termen : 08.09.2024

Raspunde: Conducerea unităţii.

2. Inlocuirea tuturor bateriilor defecte de la chiuvete

Termen : 08.09.2024

Raspunde: Conducerea unităţii.

3. Salubrizarea curtii unităţii de invatamant

Termen : 08.09.2024

Raspunde: Conducerea unităţii.

4. Inlocuirea mobilierului vechi, deteriorat din internat si ateliere

Termen: 31.10.2024

Raspunde: Conducerea unităţii

5. Indepartarea din spalatorie si ateliere a utilajelor vechi, casate

Termen: 31.10.2024

Raspunde: Conducerea unităţii.

6. Inlocuirea geamurilor sparte din blocul alimentar

Termen : 08.09.2024

Raspunde: Conducerea unităţii

7. Se va dota blocul alimentar cu un frigider pentru pastrarea probelor alimentare

Termen : 08.09.2024

Raspunde: Conducerea unităţii.

8. Întocmirea unei proceduri pentru igienizarea vaselor şi a ustensilelor din blocul alimentar. Termen: 9 septembrie 2024.

Raspunde: Conducerea unităţii.

12. GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL – INCINTA INTERNAT LICEU TEHNOLOGIC “1 MAI”,

PLOIESTI

Neconformitati:

– Nu detine ASF, deoarece nu se asigura cubajul minim de aer (5mc/copil), salile de grupa fiind

subdimensionate;

– Mobilierul si tamplaria de la usi sunt vechi, uzate.

– Recompartimentarea şi dotarea unei camere special amenajate pentru depozitarea produselor alimentare în programul guvernamental “Cornul si laptele”. Termen: 9 septembrie 2024

Recomandari si termene de remediere:

1. Identificarea unor solutii pentru asigurarea cubajul minim de aer (5mc/copil) si solicitarea la DSP Prahova a autorizatiei sanitare de functionare, conform Ord. MS nr. 1030/2009 actualizat

Termen : 08.09.2024 .

2. Inlocuirea mobilierului vechi din unitatea prescolara;

Termen: 31.10.2024

Raspunde: Conducerea unităţii

13. ŞCOALA GIMNAZIALA “RADU STANIAN” PLOIESTI-fara deficiente

14. ŞCOALA GIMNAZIALA, COMUNA MAGURELE- fara deficiente

15. ŞCOALA PRIMARA, COMUNA MAGURELE – fara deficiente

16. GRĂDINIŢĂ CU PROGRAM NORMAL ”MICUL PRINŢ”, COMUNA MAGURELE- fara deficiente

17. ŞCOALA GIMNAZIALA “MIHAI VITEAZUL”, BOLDESTI-SCAENI:

-Se va solicita o copie xerox a documentului de înregistrare partener catering pentru unitate pentru furnizarea produselor alimentare în Programul “Masa sănătoasă”, inclusiv autorizaţia sanitar-veterinară pentru mijloacele de transport aferente.

18. GRĂDINIŢĂ CU PROGRAM NORMAL SECIU

– au fost anuntate ISJ Prahova si DSP Prahova cu privire la alunecarile de teren, care au produs fisuri in peretii gradinitei, necesitand relocarea grupei de prescolari intr-un spatiu amenajat in incinta SCOLII GIMNAZIALE “MIHAI VITEAZUL”, BOLDESTI-SCAENI

– solicitarea la DSP Prahova a Autorizatiei sanitare de functionare pentru noua locatie a gradinitei, conform structurii functionale actuale, in baza Ord. MS nr. 1030/2009 actualizat.

Termen : 08.09.2024

Cele 5 unităţi neautorizate sanitar vor fi reevaluate dupa inceperea noului an scolar si daca au remediat deficientele constatate vor primi autorizatia sanitara de functionare.

Evaluează articolul

Cele mai noi știri

Defibrilatoare semi-automate instalate în spațiile publice din Ploiești, cu sprijinul Rompetrol

Municipiul Ploiești dispune, începând de astăzi, de șase defibrilatoare semi-automate amplasate în zone publice intens circulate, în urma unui...
spot_img

Next AG Holding SRL angajeaza Inginer proiectare si executie Instalatii distributie si transport gaze naturale pentru coordonarea proiectelor si lucrarilor societatii

    Cerinte:
  • Studii superioare de specialitate - Facultataea de Instalatii, Facultate inginerie;
  • Experienta minim 2 ani in proiectare si executie in constructii civile si industriale;
  • Experienta minima: 2 ani cu oamenii.

Autorizatii necesare: EGD, PGD, EGT, PGT
Pentru transmiterea CV-urilor va rugam sa utilizati adresa noastra de e-mail: office@nextedholding.com

Articole din aceeași categorie

- Advertisement -spot_img
NecenzuratPH Modifica preferintele pentru cookies