Cu două safty- car-uri, cu incident de la primul tur, cursa de la Silverstone a fost una de excepție. Lewis Hamilton a mers fără nicio problemă până în ultimul tur, când i-a cedat un pneu. Doar faptul că diferența față de urmăritorul său a fost de 30 de secunde l-a ajutat să câștige cursa britanică. Cedarea pneurilor a dus la o schimbare a clasamentului primilor 10- cei care punctează-, drept pentru care Charles Leclerc a ajuns pe podium, dar și Sebastian Vettel a intrat în puncte. Bottas, aflat pe poziția a doua, de la începutul cursei, a fost obligat să intre la boxe pentru ca a rămas fără un pneu și nu a mai prin punctele.
Iată care este podiumul:
1. Lewis Hamilton 1:28:01.283.
2. Max Verstappen +5.856
3. Charles Leclerc +18.474
Oricum, diferența între echipa Mercedes și… restul lumii a fost mare, în calificări cei doi coechipieri a nemților, fiind la o distanță de o secundă față de restul competitorilor și doar incidentele de cursă au făcut să nu se mai repete dubla, devenită clasică!
Cei doi coechipieri Mercedes rămân pe primele două poziții, Hamilton reușind să se detașeze la 30 de puncte de Bottas. Monegascul Charles Leclerc, reprezentantul Ferrari cel mai bine clasat, ajunge pe 5. Iată clasamentul după 4 curse:
Poz. |
Pilot |
Naționalitate |
Echipă |
PCT. |
---|---|---|---|---|
1 |
GBR |
88 |
||
2 |
FIN |
58 |
||
3 |
NED |
52 |
||
4 |
GBR |
36 |
||
5 |
MON |
33 |
||
6 |
THA |
26 |
||
7 |
MEX |
22 |
||
8 |
CAN |
20 |
||
9 |
AUS |
20 |
||
10 |
ESP |
15 |
||
11 |
FRA |
12 |
||
12 |
FRA |
12 |
||
13 |
GER |
10 |
||
14 |
ITA |
2 |
||
15 |
RUS |
1 |
||
16 |
DEN |
1 |
||
17 |
CAN |
0 |
||
18 |
FIN |
0 |
||
19 |
GBR |
0 |
||
20 |
FRA |
0 |
Următoarea cursă , tot pe același circuit britanic, va fi una aniversară: 70 de ani de F1!
Pe 13 mai 1950 a avut loc Grand Prix-ul Marii Britanii, oficial Grand Prix-ul Europei, la care au asistat 120.000 de spectatori. Printre concurenţi au fost un prinţ thailandez, un baron elveţian şi un muzician de jazz, media de vârstă a piloţilor fiind de 39 de ani. Cunoscută oficial ca „The Royal Automobile Club Grand Prix d’Europe”, denumire căreia i s-a adăugat „The British Grand Prix”, aceasta a fost prima din cele şapte curse ale ediţiei inaugurale a Formulei 1. A fost totodată prima oară când o cursă disputată în afara Italiei sau Franţei a fost numită Grand Prix. Numărul spectatorilor prezenţi în ziua cursei la Silverstone a fost estimat la 120.000, cel mai important dintre toţi fiind regele George al VI-lea, care a asistat împreună cu regina Elisabeta, prinţesa Margareta, lordul Mountbatten şi soţia acestuia. A fost singura dată când un monarh a asistat la o cursă auto desfăşurată în Marea Britanie.
După 70 de tururi, câştigător a fost Giuseppe Farina, plecat din pole position, obţinut în ajun. Cronometrat în 2 h 13 min 23 sec 600/1000, el a fost urmat de alţi doi piloţi pe Alfa Romeo, compatriotul său Luigi Fagioli, la 2 sec 6/10 secunde, şi britanicul Reg Parnell, la 52 de secunde.