13 decembrie 2024
No menu items!

Deputatul Cătălina Bozianu speră că fondurile europene vor fi folosite și pentru autostrada Comarnic- Brașov!

Cele mai vizualizate articole

Fondurile europene pentru relansarea post-pandemie trebuie folosite și pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov”, a menționat deputatul prahovean Cătălina Bozianu. Aceasta speră că din fondurile puse la dispoziția României, granturi sau împrumut, s-ar putea demara și finaliza cel mai așteptat proiect de infrastructură din Prahova. Iată ce a declarat parlamentarul prahovean pe facebook: ”Am aflat, săptămâna trecută, o veste care sună bine: României ar urma să i se pună la dispoziție 19,6 miliarde de euro, fonduri europene nerambursabile, și 11,6 miliarde, sub formă de împrumuturi, în cadrul unui plan amplu de reconstrucție economică post-pandemie, în valoare de 760 miliarde de dolari, avut în vedere de Comisia Europeană.Cred că este evident pentru noi toți faptul că acești bani trebuie accesați și folosiți ca un combustibil de dezvoltare economică. Cu alte cuvinte, direcționați către acele investiții publice de care România are atâta nevoie.

Pentru noi, prahovenii, zecile de miliarde de euro puse la dispoziția României de către UE înseamnă, în principal, o șansă – la care aproape că nu mai speram – de realizare a celui mai important proiect de infrastructură pentru județul nostru: tronsonul de autostradă Comarnic- Brașov. Îndrăznesc să spun că Prahova este județul cel mai afectat de inexistența unei autostrăzi care să traverseze Carpații. Atât în planul activității economice, cât și în planul vieții noastre de zi cu zi. Traficul infernal de pe DN 1 paralizează, practic, județul, în zilele cele mai aglomerate. Timp de un deceniu și jumătate, acest proiect a bătut pasul pe loc, indiferent de culoarea guvernării. Ba din cauza problemelor de legislație privind parteneriatul public-privat, ba din cauza „respectării indicatorilor macroeconomici la care s-a angajat România”. Dar bani pe hârtii, studii și proiecte s-au tocat constant. Ultima strigare în materie de justificări sau pretexte pentru nerealizarea autostrăzii, datând din ianuarie 2020, a fost tocmai lipsa fondurilor europene de coeziune pentru acest proiect. Acum, odată cu planul de reconstrucție anunțat de UE, acest pretext dispare.

Potrivit planului Comisiei Europene, în următorii patru ani, România poate utiliza 13,5 milioane de euro din fondul nerambursabil de 19,6 miliarde pentru investiții în infrastructură. Atât în infrastructură de tip rețele de apă-canal, cât și în infrastructura rutieră. Consider că a folosi acești bani pentru proiecte majore, așa cum este tronsonul de autostradă Comarnic- Brașov, trebuie să fie o prioritate de grad zero pentru orice guvernare responsabilă și onestă, iar refuzul – un atentat grav la adresa interesului economic al societății românești. Dacă planul de finanțare al CE va fi implementat, decidenții de la București nu vor mai avea nicio scuză în fața prahovenilor și a românilor”.

Evaluează articolul

Cele mai noi știri

ACCIDENT CU 5 AUTOVEHICULE ÎN ZONA PODULUI DE LA AUCHAN. 9 PERSOANE IMPLICATE, INCLUSIV COPII

Un accident rutier în care au fost implicate cinci autovehicule- 4 autoturisme și un autotren (fără încărcătură) a avut...
spot_img

Next AG Holding SRL angajeaza Inginer proiectare si executie Instalatii distributie si transport gaze naturale pentru coordonarea proiectelor si lucrarilor societatii

    Cerinte:
  • Studii superioare de specialitate - Facultataea de Instalatii, Facultate inginerie;
  • Experienta minim 2 ani in proiectare si executie in constructii civile si industriale;
  • Experienta minima: 2 ani cu oamenii.

Autorizatii necesare: EGD, PGD, EGT, PGT
Pentru transmiterea CV-urilor va rugam sa utilizati adresa noastra de e-mail: office@nextedholding.com

Articole din aceeași categorie

- Advertisement -spot_img
NecenzuratPH Modifica preferintele pentru cookies